S.S.S

En çok merak edilen soruların cevaplarını bu sayfada bulabilirsiniz.

Kedi ve köpeklerde çok sık karşılaşılan hastalıklara yönelik hazırlanan aşılar bulunmaktadır. Bu aşılar kedi ve köpeklerinizin bu hastalıklara karşı bağışıklık kazanmasını sağlamaktadır. Bu yüzden aşı programı başlamamış ve/veya yeterli seviyede bağışıklık oluşturulmamış kedi ve köpeklerinizi dışarı da yer teması olacak şekilde gezdirmenizi tavsiye etmeyiz. Detaylı bilgi için lütfen hekiminizle görüşünüz.
Kedi ve köpeklerin sindirim ve metabolik faliyetleri göz önünde bulundurularak hazırlanan profesyonel seri mamalarla beslenmesi beslenme kaynaklı hastalıkların oluşum riskini minimuma indirmektedir. Ayrıca ev yemekleri ile gelişecek olan ağız lezzeti de seçiciliğe neden olacaktır. Bu yüzden profesyonel seri bir mama ve devamlı taze su ile ömrü boyunca beslenmesi , beslenme kaynaklı hastalıkların oluşum riskini engellemeye yardımcı olacaktır. Detaylı bilgi için hekiminize danışınız.
Kedi ve köpeklerin yurtdışına çıkış işlemleri ülkeden ülkeye farklılık gösterse de bazı prosedürler benzerlik göstermektedir. Bu prosedürler şu şekildedir; 1- Kuduz aşısı yapılmış olmak 2-Kuduz aşısı yapıldıktan 30 gün sonra Kuduz Kan Titrasyon testi yaptırmak. 3-Uygun çıkan kuduz kan titrasyon testinden sonra ülkemizde 90 gün süre ile çıkış yapmadan beklemek. 4-90 günlük süre bitimine müteakip çıkış yapılacak günden en fazla 10 gün önce Gıda,Tarım Ve Hayvancılık İl Müdürlüklerinden seyahat pasaportu almak.(Uçuşta yanında olacak kişi ile ve evrakları ile gitmesi gerekmektedir) 5-Kimi ülkeler çıkış yapmadan 24 saat önce ekinokok aşısı yapılmasını istenmektedir. ***Detaylı bilgi için veteriner hekiminizden bilgi isteyebilirsiniz.
Ağız kokusu; halk arasında bilinenin aksine sadece parazitten değil onlarca çeşitli sebepten kaynaklanabilir. Bunların başında ise ağız rahatsızlıkları gelmektedir. Bunlardan bazıları diş çürükleri , diş eti enfeksiyonları ve diğer stomatit durumları da olabilir. Bu yüzden şiddetli ağız kokusu olan yavrularda detaylı veteriner hekim muayenesi yaptırmanızı öneririz.